Paul Clappers kan bogen op een jarenlange ervaring in de commerciële dienstverlening.
Eerst in de detailhandel, daarna als bladmanager bij een grote uitgeverij.
Creatief en dienstverlenend als hij is ingesteld wilde hij echter zijn eigen koers gaan varen,
waarop hij besloot voor zichzelf te beginnen onder de naam Clappers Media.
Zeer succesvol werd begonnen met het magazine van IPA district Nijmegen/Gelderland-Zuid.
Michel Vlieger, ook gepokt en gemazeld in het uitgeversvak, en Paul Clappers kennen elkaar als ex-collega’s.
Er was toen al een klik tussen de twee, mede omdat ze van nature dezelfde service-gerichte instelling hebben.
Michel had besloten om zijn baan op te zeggen en dacht ook na over zelfstandigheid. Graag wilde hij daarover eens met Paul van gedachten wisselen.
Maar al snel kreeg het gesprek een andere wending: waarom niet samen? Allebei sterk in acquisitie, service, kwaliteitsbewaking en overzicht bewaren.
1 + 1 kan ook weleens 3 zijn tenslotte!
En ziedaar de geboorte van Clappers & Vlieger Media, inmiddels de uitgever van IPA Arnhem e.o., IPA Rotterdam e.o., IPA Nijmegen e.o. en IPA Vierdaagse Special.
Ook maakt Clappers & Vlieger Media sinds medio 2021 het personeelsmagazine de Barend Foks *Personeelsvereniging De Brandweer*
Voor opmaak en ontwerp van alle media en advertenties heeft Clappers & Vlieger Media intern de beschikking over een eigen studio, gerund door Fabian Clappers, die een ruime ervaring heeft in de digitale vormgeving, opgedaan bij diverse uitgeverijen. De wensen van de klant worden besproken, samengevat in een instructie aan de studio waarna de eerste proefdruk naar de klant kan.